Fashion guide

Statement T-shirts

Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Pin on Pinterest32Share on LinkedIn0Share on Tumblr0

statement-t-shirts (1) Mnogo pre nego što smo dovoljno blizu da bismo mogli razgovarati na ulici, na sastanku ili zabavi, na osnovu odeće koju nosimo vrlo je moguće da svesno ili nesvesno unapred “dajemo” odredjene informacije o sebi, svom zanimanju, ukusu, pripadnosti ili mišljenju. Tako pre nego sto otpočnemo bilo kakav realan razgovor svi mi odevanjem međusobno razgovaramo jednim univerzalnim jezikom – jezikom mode.  statement-t-shirts (2) statement-t-shirts (3)

Jezik mode svakako ne uključuje samo odevne predmete, nego i frizure, modne dodatke, nakit, šminku i telesne ukrase (pirsing, tetovaže …). Odabrati odeću i modne ukrase znači i definisati i opisati sebe. Iz tog razloga moda na nivou svakodnevne upotrebe predstavlja društveni MEDIJ putem koga se okruženju neverbalnim putem vrlo uspešno saopštavaju raznovrsne poruke.

Modni simboli često su predstavljali su instrumente javnog bunta i političkog otpora. Setimo se samo na koji način su odevne oznake panka, poput pocepanog džinsa, zihernadli, vojničkih obeležja simbolizovale potpunu društvenu anarhiju. 

statement-t-shirts (4) Na vrlo sličan način gde je u panku odeća poslužila kao ideološki manifest, nakon 80-tih godina prošlog veka moda sve “glasnije” komunicira. Ključan modni medij poslednjih decenija postaje upravo unisex T-shirt koji sada ima veoma važnu ulogu da nam kaže ono sto je najčesće “neizrecivo”.  statement-t-shirts (5) Dobro je poznat momenat u kome se čuvena engleska dizajnerka Katharine Hamnett u poseti britanskoj premijerki Margaret Tačer pojavila obučena u majicu sa natpisom „58% DON’T WANT PERSHING“ iskazujući na taj nacin stav britanske političke opozicije. Slična situacija se ponovila i sa kolekcijom koju je 2003. godine prikazala na Londonskoj nedelji mode gde su modeli nosili majice sa natpisima “STOP WAR, BLAIR OUT” refererijajući na nužnost stopiranja rata u Iraku.  statement-t-shirts (7) statement-t-shirts (8)

Uopšte gledano, modni trend nošenja majica sa raznovrsnim modnim porukama poslednjih nekoliko godina naročito je popularan. Značenja koja modne poruke prenose možemo podeliti u nekoliko kategorija: 

-Na prvom mestu po svojoj zastupljenosti pojavljuju se poruke koje ističu važnost “BUDUĆNOSTI”, očuvanja prirodne sredine i globalnih vrednosti (želja za usavršavanjem, tehnološki napredak, globalizacija, kiborzi, virtuelna realnost, brzina, ali i moguće katastrofe – apokalipsa, globalno zagrevanje, nestanak vode, masovne bolesti i smrt)

  statement-t-shirts (9) statement-t-shirts (10) statement-t-shirts (12) -Sve česće natpisi majica upućuju na aktuelne probleme globalne politike identiteta: etničkih, rodnih, polnih, profesionalnih i sl: 

statement-t-shirts (13) statement-t-shirts (14)

Moda sve češće širi i individualne emocije (bilo da su u pitanju ljubav, mržnja ili druga emotivna stanja:

  statement-t-shirts (15) statement-t-shirts (16) statement-t-shirts (17)

kao i lično mišljenje o raznim aspektima savremenog života.

  statement-t-shirts (18) statement-t-shirts (20) statement-t-shirts (19) statement-t-shirts (21) statement-t-shirts (22)

Posebno rasprostranjen trend među holivudskim zvezdama su “custome-made” majice sa porukama lične prirode, a vrlo često su te poruke zapravo odgovori na aktuelne medijske kampanje u kojima su dati pojedinci glavni akteri. 

statement-t-shirts (23) statement-t-shirts (24) statement-t-shirts (25) statement-t-shirts (26) statement-t-shirts (27)

Pa iako je veoma često moda opisivana kao prazna, navedeni primeri iznova potvrđuju  moć mode da komentariše svet oko nas. NO MORE FASHION VICTIMS

Podatak da modna industrija sve češće cenzuriše raznovrsne oblike modnih poruka ide u prilog činjenici da u savremenom društvu moda uspešno sprovodi najglasniju revoluciju bez ijedne reči. 

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *